5 kenmerken van succesvolle verkopers

Uncategorized

Dus waarom is het zo moeilijk voor verkoopmanagers om zeer productieve professionele verkopers te werven en te behouden als verkoop zo aantrekkelijk is? Telkens wanneer verkoopmanagers elkaar ontmoeten op bedrijfsvergaderingen, zijn het verbeteren van de effectiviteit van het verkooppersoneel en het hoge verloop onder het verkooppersoneel altijd de onderwerpen van discussie. Terwijl ze hun verkoopteam onderzoeken en artikelen lezen in het tijdschrift Sales and Marketing Management, lijken ze te “accepteren” dat 80% van alle verkopen wordt gedaan door slechts 20% van het verkooppersoneel. Een hoog verloop onder minder productieve verkopers wordt geaccepteerd als een noodzakelijke last voor het managen van het verkooppersoneel. Het is niet zo. commerciële rekruteringsprofessionals inhuren? controleer de beste recruitment commerciële professionals

Empathie

Empathie is het vermogen om zich met klanten te identificeren, te voelen wat ze voelen en ervoor te zorgen dat klanten zich gerespecteerd voelen. Empathie is GEEN sympathie, het impliceert een gevoel van loyaliteit aan een andere persoon. Het is meer dan uw zorgen vanuit een objectief oogpunt begrijpen. Een verkoper die empathie toont, kan vertrouwen winnen en een band met klanten opbouwen als hij aan hun kant staat en niet veroordelend lijkt. Empathie stelt de verkoper in staat om klanten te lezen, bezorgdheid te tonen en duidelijk interesse te tonen in het bieden van een passende oplossing.

Aandacht

Een gefocust persoon drijft intern om doelen te bereiken en kan gefocust blijven op een onderwerp. Gefocuste mensen stellen meer eisen aan zichzelf dan aan andere mensen en motiveren zichzelf. Ze zijn in staat zichzelf te organiseren en herkennen wat er moet gebeuren om hun doelen te bereiken.

Bij een verkoper levert focus de beste resultaten op wanneer deze wordt afgewogen tegen empathie. Je ziet dan iemand die luistert en zich identificeert met de klant terwijl hij gefocust blijft op de gestelde doelen, en die deze doelen weet te vertalen naar oplossingen voor de klant.

Verantwoordelijkheid

Iemand met een sterk verantwoordelijkheidsgevoel geeft andere mensen niet de schuld als ze zich in een moeilijke situatie bevinden. Dit type persoon, een “agent” genoemd, krijgt dingen voor elkaar en wanneer er obstakels optreden, accepteren ze eventuele fouten of weglatingen die zijn opgetreden. Hij of zij gaat niet in de verdediging of probeert de situatie aan de omstandigheden of anderen te wijten door uitspraken te doen als: “Het is niet mijn schuld, baas, dat het consumentenvertrouwen is gedaald als gevolg van terrorisme en de oorlog in Afghanistan.” Verkoopmanagers moeten ernaar streven om vertegenwoordigers van het type agent in te huren.

Optimisme

Een verkoper met een behoorlijke dosis optimisme kan worden omschreven als iemand die traag leert zich machteloos te voelen. Deze persoon heeft doorzettingsvermogen, een eigenschap die van cruciaal belang is in de verkoopwereld vanwege de frequentie van afwijzingen die verkopers ervaren. Geconfronteerd met mislukking, steken sommige mensen hun hand in de lucht en berusten in teleurstelling omdat ze zich machteloos voelen om de situatie te veranderen.

Anderen zien zichzelf echter als resistenter en vinden dat de weigering van een cliënt GEEN afwijzing van zichzelf persoonlijk is, maar van de kans die hen wordt geboden. Verkopers die over veel optimisme beschikken, zoals zijzelf, en wanneer ze falen, zelfs als ze teleurgesteld zijn, vernietigen hun positieve kijk op zichzelf niet. Ze beschouwen zichzelf nog steeds op de vlucht en in staat om de situatie te veranderen. Ze geloven dat ze dingen beter kunnen maken door een andere aanpak te gebruiken of het opnieuw te proberen.

Ego boost

Ego-drift is vergelijkbaar met optimisme omdat beide eigenschappen doorzettingsvermogen vereisen. Maar de drijfveer van het ego is doorzettingsvermogen met het doel om te slagen en vooral om te winnen. Het gaat om concurrentievermogen. Wanneer een persoon stevig staat met gebalde vuisten en een gebalde eetlust om zijn doel te bereiken, wordt een krachtige ego-boost gezien. Deze persoon is gemotiveerd en ondernemend met duidelijke ideeën over wat hij wil bereiken.

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *