De beste manieren om een baan te vinden Methoden die echt werken

Uncategorized

Of je nu op zoek bent naar je eerste baan na je afstuderen aan de universiteit of de middelbare school, of je van bedrijf wilt veranderen of vooruitgang wilt boeken in je carrière, het is essentieel om te weten hoe je een baan zoekt. Hoewel het vinden van een nieuwe baan misschien een uitdaging lijkt, zijn er veel verschillende methoden om er effectief en efficiënt een te vinden. In dit artikel geven we je zes effectieve manieren om een ​​baan te vinden die bij je past.

  1. Vraag uw netwerk om verwijzingen.

Als u op zoek bent naar een baan, moet u al uw contacten op de hoogte stellen om hen te helpen bij het vinden van wederzijdse carrièrecontacten. Netwerken is een effectieve manier om een ​​nieuwe baan te vinden en werkgevers ontvangen liever een verwijzing van een vertrouwd lid van hun personeel. Veel vacatures worden intern ingevuld met verwijzingen voordat ze zelfs maar zijn geadverteerd, dus het is belangrijk om met de juiste mensen te praten om zoveel mogelijk verwijzingen vanuit uw netwerk te krijgen.

Begin met het maken van een lijst van iedereen die u kent en bepaal welke personen mogelijk op de hoogte zijn van beschikbare functies in uw branche. Vervolgens neem je contact op met die mensen en bied je misschien aan om koffie of een lunch te halen om je interesses en doelen verder te bespreken.

Streef ernaar om nauwere relaties op te bouwen met de mensen in uw netwerk, zodat ze als eerste aan u denken als ze over vacatures horen. Sommige vacatures kunnen snel worden ingevuld, dus u wilt er zeker van zijn dat u waar mogelijk strategisch netwerkt met invloedrijke mensen.

  1. Neem rechtstreeks contact op met bedrijven.

Het zoeken naar vacatures is veel eenvoudiger nu de meeste bedrijven websites hebben die u direct kunt targeten. U kunt direct solliciteren op beschikbare functies die via hun website worden vermeld.

Als een bedrijf waarin u geïnteresseerd bent geen relevante vacatures op hun website heeft staan, neem dan contact met hen op via e-mail of telefoon om te zien of ze iemand zoeken met uw kwalificaties en ervaring. Als een bedrijf niet actief rekruteert voor uw functie, hoort u misschien niets van hen, maar ze kunnen u in het dossier houden voor het geval er in de toekomst een functie vrijkomt.

Het wervingsproces kost een aanzienlijke hoeveelheid geld, dus als een werkgever direct vóór het plaatsen van een vacature van een geschikte kandidaat hoort, kan hij/zij er de voorkeur aan geven u in dienst te nemen in plaats van tijd en geld te besteden aan het zoeken naar andere kandidaten. Als een bedrijf een snelle groei doormaakt, kunnen ze bovendien bijzonder openstaan ​​voor het horen van gekwalificeerde mensen, zelfs als ze geen vacature hebben geadverteerd. Dit geldt voor startende bedrijven die nog niet volledig hebben nagedacht over hun personeelsbehoeften.

  1. Gebruik zoekplatforms voor werk.

Als u snel en efficiënt op een groot aantal vacatures wilt solliciteren, gebruikt u de zoekplatforms voor vacatures om uw zoekopdracht kracht bij te zetten ( renego ). Met de meeste topzoekmachines voor vacatures kunt u banen zoeken op locatie, loon en trefwoorden. Upload ook, indien mogelijk, een cv en sollicitatiebrief die u kunt aanpassen aan elke toepassing.

Vacaturezoekplatforms zijn geweldig omdat ze u in staat stellen om zoekresultaten uit te filteren die niet op u van toepassing zijn, terwijl u ook aangepaste waarschuwingen voor het zoeken naar vacatures kunt instellen om u te waarschuwen wanneer een vacature wordt geplaatst die aan uw criteria voldoet.

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *