Wereldwijd zakendoen: tips voor 2021

Uncategorized

Nu de wereldeconomie zich herstelt, proberen veel bedrijven hun klantenbestand uit te breiden door zich op internationale markten te richten. Er wordt geschat dat er bijna 2 miljard mensen online zijn, en bijna 75% van deze populatie woont in niet-Engelstalige landen.

Om succesvol te zijn in wereldwijde zakelijke omgevingen, moeten fabrikanten, distributeurs en dienstverleners efficiënt, duidelijk en beknopt blijven in hun communicatie met internationale belanghebbenden. De meest voorkomende fout die bedrijven blijven maken, is het complexe vertaalproces tot het laatste moment te laten zonder voldoende budget, tijd en middelen, en als gevolg daarvan kan Vertaalbureau overweldigend zijn.

Organisaties die het aanbieden van meertalige inhoud overwegen, moeten vertaling en lokalisatie beschouwen als een kritieke gebeurtenis, en niet alleen als een bijzaak, in de levenscyclus van productmarketing.

Om enig perspectief op het onderwerp te krijgen, overweeg het volgende: hoe lang duurt het voordat een team van marketeers, tekstschrijvers en redacteuren het eens is over een tekstpassage die in promotiemateriaal moet worden gebruikt die duidelijk de betekenis verwoordt die u probeert te overdragen? Weken, zelfs maanden! Het is de taak van een vertaler om ervoor te zorgen dat dezelfde boodschap wordt overgebracht van de brontaal naar de doeltaal. Als een organisatie het belang van het correct overbrengen van een boodschap in het Engels kan begrijpen, moet ze toch begrijpen dat het overbrengen van diezelfde boodschap in een vreemde taal dezelfde mate van toewijding vereist.

Hier zijn drie tips voor internationale zakelijke communicatie:

# 1 Begrijp de taalbarrières waarmee u in verschillende landen te maken kunt krijgen en krijg een professionele vertaalservice voor de tijden dat u wereldwijd zaken doet. Belanghebbenden niet informeren in hun moedertaal kan niet alleen onbeleefd lijken, het kan ook in strijd zijn met wettelijke vereisten.

#2 Begrijp culturele verschillen en gevoeligheden. Bij het handelen in het buitenland moet rekening worden gehouden met religie, waarden, overtuigingen en gebruikelijke tradities. Onschuldige opmerkingen kunnen uw doelmarkten beledigen

#3 Gebruik de kracht van internet. Het internet is een ongelooflijk communicatiekanaal voor kleine bedrijven dat kan helpen de kloof met buitenlandse markten te overbruggen. Het toenemende gebruik van sociale media en de advertentieplatforms die ze aanbieden, moeten worden onderzocht. Adverteren en Google AdWords (hoewel dit al een tijdje bestaat) geven bedrijven de mogelijkheid om wereldwijd te concurreren en met een concurrentievoordeel voor bedrijven die zich niet aanpassen aan de online wereld. Websites zoals Mashable zijn een geweldige manier om de ontwikkelingen op sociale media bij te houden.

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *